eat, sleep, work... DANCE!

Så, nu är det min tur att skriva!
Har haft fullt upp på alla sätt, det är först nu det börjar dyka upp luckor i schemat. Vet inte var jag ska börja.. Höstterminen var riktigt kämpig på många sätt. Skolan var den platsen jag kände var närmast det man kan kalla ett "hem", och det gav mig ork att satsa. Lärarna är allt annat än vad jag var van med sedan innan. Ingen personlig kontakt, få uppmuntringar - hårt arbete! Men det har varit otroligt nyttigt för mig, kan ta hård kritik och vända det till något bra. Och det hade jag svårt för innan, men vem har inte det.
Den gladaste läraren är min stepplärare, det är den kända "inkan kinkan" och hon har verkligen fått in mig i stepp världen. Så den släpper jag inte nu!
Både balett och jazzläraren är helt otroligt bra lärare, men väldigt hårda, och de pushar mig aå långt det går.
Har utvecklats mycket hitills under den här tiden på PAS, känner förändring för varje dag och det är underbart!

Jobbiten fixade sig ganska fort ändå. Åkte förbi ett av Gbgs finaste café och tänkte "där ska jag ha jobb". Jag låg på var och varannan dag och till slut tröttnade de väl och gav mig jobbet. Har jobbat där på halvtid sen dess!
Nu är jag dock på jakt efter nytt jobb, trött på café. Nu vill jag in i inredningsbranschen!

Allt börjar falla på plats nu! Börjar komma fram till vad jag ska göra till hösten, men det är inget jag avslöjar än ;)
Har äntligen fått ett hem, i Falköping av alla platser, men det påminner lite om Arvika (iaf i storlek). Och jag trivs jättebra. Det betyder att jag nu pendlar till Gbg varje dag, en timme dit, en timme hem. men jag börjar vänja mig.

Jag tänker på er alla, synd att vi inte haft tid att ses allihopa. Men jag hoppas på att ni dyker upp på studenten i arvika, där tänker jag vara hur som helst. Skulle också vara så kul om vi kunde ha en reunion i katedralen med alla dansesteter och danslärare vid terminsslutet. Kanske efter att studenten är över. Vad tycks?
Hoppas ni alla har det bra på alla sätt!
Puss Mos

Ni har säkert sett det över fb, men jag är ju numera moster till en liten Nils Loa! Lycklig Mos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0